در روندهای آینده نیازهای صنعتی ، بهبود مواد بسیار قوی ، خاصیت حرارتی و مکانیکی پایدار مواد در نسلهای فعلی به روز می شوند. برای دستیابی به خواسته های سناریوی صنعتی ، اصطکاک ، سایش و سایر توانایی های تولید مواد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. در این مقاله ، اثرات رفتار تریبولوژیکی مواد ترمز دیسک در مقایسه با کامپوزیت های پلیمری ارائه شده است. کامپوزیت های ماتریس آلومینیوم با تقویت کننده های Al2O3 خاصیت مکانیکی و فیزیکی دارند. سرامیک Al-Al2O3 کاربردهای گسترده تری را در زمینه های مختلف مانند وسایل نقلیه ، هواپیمایی ، تجهیزات نظامی و سایر کاربردها دارد. Kevlar یک الیاف تولید حرارتی و جامد است که با انواع آرامیدهای مختلف مشخص می شود ، Kevlar-119 از ظرفیت کشش بالاتری ، مقاومت در برابر سایش قابل انعطاف پذیر ، انواع نخ موجود در محصولات الاستیک مکانیکی مانند لاستیک ، شیلنگ و سایر بهره وری گسترده و بزرگتر استفاده می شود. ، به یک برتری از خصوصیات حرارتی و سایر موارد دست می یابد. سرامیک کربن زیر مجموعه ای از سرامیک است که عملکرد ترمز بسیار خوبی را ارائه می دهد ، که در برابر درجه حرارت بالا و مواد بسیار سبک وزن مقاومت می کند. این امر باعث می شود پرکننده وسوسه انگیز در ساخت ماتریس های قوی سرامیک باشد و در طول زمان به خوبی پوشیده شود. اینها از پرکننده های کربن ساخته شده است و این نتایج در رانندگی با کارایی بالا است. فولاد Ni-Cr-Mo-V دارای فولادهای ترکیبی کربن است که از نظر خاصیت ترمز در برابر فرسایش بسیار عالی و کمترین هزینه در مقایسه با سایر CMC است. در این مقاله هنر رفتار Tribo از مواد ترمز دیسک بیان شده است. در آینده ، این مقاله به محققان کمک می کند تا تأثیر خود را در خواص مکانیکی کامپوزیت و مطالعه در رفتار تریبولوژیکی تحقیقات مواد مشخص کنند.