توسعه مراکز خرید عمده حتی اگر خرید آنلاین در حال افزایش است ادامه می یابد. این دلالت برای انتخاب حالت و مقصد برای سفرهای خرید و همچنین پایداری دارد که باید در سیاست برنامه ریزی مورد توجه قرار گیرد. در این مقاله ، ما مدل هایی را برای سفر خرید با استفاده از یک مجموعه داده غیرمعمول و غنی از جاذبه های خرید تخمین می زنیم. ما می دانیم که سفر خرید بهترین راه حل در سه مدل جداگانه است: مواد مصرفی در بخش های فعالیت کوتاه مدت و طولانی و دوام. در همه این مدل ها ، ما نشان می دهیم که نمایندگی از جاذبه های مجاور خارج از منطقه مقصد ، به جذابیت اندازه گیری شده می افزاید. برای مواد مصرفی با فعالیت طولانی و برای دوام ، افزودن جاذبه های ثانویه در فاصله ۲ کیلومتری مقصد اصلی بهترین مدل ها را ارائه می دهد. برای مواد مصرفی با فعالیت کوتاه مدت ، هر دو کیلومتر و ۵ کیلومتر به مدل اضافه می شوند ، اما ۵ کیلومتر کمی بهتر است. علاوه بر این ، ما در مدلهای مصرفی همبستگی قابل ملاحظه ای درون منطقه ای را می یابیم اما قادر به پیدا کردن همبستگی بین منطقه معنی دار نیستیم ، نشان می دهد که مرزهای منطقه از نظر رفتاری برای مسافران خرید معنایی دارد ، اما مناطق بزرگتر از این طریق مشاهده نمی شوند. جاذبه های خرید با تأثیر ویژه سوئدی ، Systembolaget (خروجی رسمی الکل در سوئد) و IKEA ، در همه مدل ها اثبات شده است. این جاذبه ها به عنوان بخشی از ابعاد ابزار بهتر عمل می کنند ، و این نشان می دهد که به نظر می رسد که آنها به عنوان جذابیت جداگانه ای از سفرها ایجاد می شوند ، نه اینکه به سود سایر جذب کنندگان اضافه شوند. مدل ها همچنین در دو تحلیل سناریوی سیاست استفاده می شوند که در آن تأثیر تاسیسات جدید IKEA و در دسترس بودن Systembolaget در همه مناطق در مقصد و انتخاب حالت ارزیابی می شود.