در این مقاله یک نوع شناسی از فضاهای خلاق ارائه شده است که مربوط به تسهیل فرآیندهای کار خلاقانه و یادگیری برای طراحان است. با استفاده از تحقیقات کیفی کاربر با کاوشگرهای فرهنگی در یک موسسه تفکر طراحی ، این نوع شناسی پنج نوع فضای مختلف خلاق را به همراه پنج ویژگی فضایی مرتبط شناسایی می کند. مقاله ویژگی ها و معیارها را برای هر نوع و کیفیت ارائه می دهد و نتایج را در یک چارچوب خلاصه می کند. یک مطالعه دوم در زمینه یک پزشک ، این یافته ها را تأیید کرد. کار ارائه شده در این مقاله به درک بهتر تأثیر محیط ساخته شده برای طراحی خلاقانه در آموزش و تمرین کمک می کند و ممکن است از طراحان و مربیان الهام بخش برای بهبود طراحی محیط های کاری خود باشد.