محیط های فعالیت بدنی مدرسه از جمله محیط بدنی (به عنوان مثال ، امکانات ، تجهیزات) و محیط اجتماعی (به عنوان مثال ، معلمان و همسالان) از فعالیتهای بدنی کودکان در مدرسه پشتیبانی اساسی می کنند. با استفاده از تئوری خود تعیین کننده ، این مطالعه با هدف آزمایش سه مدل میانجیگری بین محیط های فعالیت بدنی مدرسه و نتایج مرتبط با PE (یعنی تلاش در PE و آمادگی جسمی) از طریق ارضای نیاز اساسی روانشناختی (BPNS) در بین کودکان اسپانیایی در شرکت کنندگان در ایالات متحده انجام شد. ۲۱۵ کودک کلاس چهارم و پنجم اسپانیایی اسپانیایی (Mage = 10.66 سال) ، که (a) یک نظرسنجی اندازه گیری محیط فعالیت بدنی مدرسه ، BPNS ، و تلاش در PE ، و (ب) باتری تست FITNESSGRAM® ارزیابی تناسب قلبی و تنفسی آنها ، آمادگی بدنی و ترکیب بدن. مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد که با کنترل سن ، محیط های فعالیتهای بدنی مدرسه تلاش مثبت در PE را از طریق وساطت جزئی BPNS و آمادگی جسمانی از طریق واسطه کامل BPNS پیش بینی می کند. این یافته ها نقش بالقوه محیط های مدرسه را در پیش بینی سلامت و تناسب اندام کودکان اسپانیایی برجسته می کند. بر این اساس ، ایجاد امکانات کافی برای فعالیت بدنی و فراهم آوردن فعالیتهای فرهنگی مناسب برای تقویت یادگیری کودکان اسپانیایی در PE می باشد.