خوردگی زیر عایق یکی از مهمترین موضوعات در صنعت نفت است. به طور معمول ، برای بررسی خوردگی ، بازرسان عایق لوله ها را برای اندازه گیری سطح خوردگی در هر بخش از خطوط لوله حذف می کنند. این روش ممکن است برای سایت هایی که به واسطه تولید مکث محصولات با ارزش آن تأثیر دارد ، چند هفته طول بکشد. بنابراین ، در بیشتر موارد ، بازرسان بر اساس تجربه خود ، خط لوله خوردگی خط لوله را بررسی می کنند. اما ، به دلیل اینکه محیط موجود در سایت ها متفاوت است ، بازرسی مبتنی بر تجربه ممکن است برای هر سایتی مناسب نباشد. از طرف دیگر ، حتی اگر بازرسان بخواهند قبل از سفر به سایت ، به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا کنند ، اطلاعات تاریخی گاهی از بین می روند یا پراکنده می شوند که منجر به وضعیت سختی برای آماده سازی بازرسی از خوردگی می شود. در این مقاله از سنسورهای غیرفعال RFID ، که فن آوری سنجش هوشمند هستند ، برای جمع آوری داده های سایت و سپس ادغام آنها در یک سیستم مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) استفاده می کند. یک مدل خوردگی یکنواخت نیز از تئوری های خوردگی اقتباس شده است تا از داده های حسگر و خصوصیات عناصر BIM استفاده کند. آنها به عنوان ورودی برای محاسبه نرخ خوردگی که مقدار اصلی پیش بینی خوردگی است ، عمل می کنند. سپس ، نتایج پیش بینی خوردگی بر روی یک مدل BIM کدگذاری می شود که به بازرسان کمک می کند بطور مستقیم پیش بینی را درک کرده و برای بازرسی سایت آماده شوند. در نتیجه ، تحقیق پیشنهادی می تواند یک رویکرد جدید برای مدیریت خوردگی تحت عایق فراهم کند.