تحقیقات قبلی نشان می دهد که در یک بازار IPO ، جایی که سرمایه گذاران دانش کمی از شرکت های IPO دارند ، رسانه ها نقش مهمی در تسهیل یا مهار روند شکل گیری برداشت دارند. در این مقاله ، لحن و خوانایی رسانه ها برای شرکت های IPO در طول بحران مالی جهانی به منظور درک نقش رسانه ها در شرایط نامشخص محیط اقتصادی بررسی شده است. یافته های ما نشان می دهد که لحن اما خوانایی رسانه ها تحت شرایط مختلف بازار متفاوت است. به ویژه ، می فهمیم که لحن در رسانه در اوقات خوب مطلوب تر است ، کمتر در بد. ما پیشنهاد می کنیم که رسانه ها از این واقعیت آگاه باشند که مقالات خبری مثبت (منفی) بیشتر (کمتر) احتمال تقاضای خرده فروشی سهام را افزایش می دهند و بنابراین ، سعی کنید شرط های خود را در دوره بحران محافظت کنید و نمی خواهید غیر ضروری ایجاد کنید. توجه در یک محیط نامشخص