زعفران یک گیاه دارویی است که کاربردهای متنوعی در مواد غذایی ، آرایشی و بهداشتی ، رنگ و غیره دارد. ایجاد ارزش بالاتر از طریق تحقیق و توسعه و مشارکت در زنجیره بازاریابی می تواند نقش مهمی در افزایش درآمد کشورهای تولیدکننده زعفران داشته باشد. تجربه برخی از کشورهای صادر کننده زعفران نشان می دهد عدم رعایت استانداردهای بین المللی ، مشکلات بسته بندی ، عدم وجود مارک های قوی ، عدم تطابق با نیاز بازارهای هدف ، صادرات فله زعفران و نبود سازمان های تخصصی بازاریابی و صادر کننده از مهمترین مشکلات این شرکت است. صادرات زعفران این کشورها. بنابراین ، نیاز به ایجاد اتحادیه های قوی از تولید کنندگان و مراکز تخصصی بازاریابی و صادراتی برای رسیدگی به این موارد وجود دارد. استفاده از ابزارهای اصلی بازاریابی ، یعنی قیمت ، محصول ، ارتقاء و مکان ، می تواند در افزایش ارزش افزوده زعفران و افزایش ارزش صادرات کشورهای صادرکننده نقش بسزایی داشته باشد.