مدیریت رسانه های اجتماعی در کتابخانه های دانشگاهی چالش های گوناگونی را به وجود می آورد. ایجاد و حفظ کمیته رسانه های اجتماعی (SMC) گامی مثبت در جهت رفع این چالش ها است. کتابخانه کوپلی در دانشگاه سن دیگو و کتابخانه پلی تکنیک ساسکاتچوان هم زمان و انرژی زیادی را برای توسعه ، بهبود و پایداری SMC سرمایه گذاری کرده اند. استراتژی هر کتابخانه شامل ایجاد ارتباط بین کتابخانه و جامعه دانشگاهی و مهار و به اشتراک گذاری صدای کتابخانه است. در حالی که SMC در این فصل برخی از شباهت ها را با هم دارند ، تفاوت هایی نیز وجود دارد که نشانگر محیط های مختلف کتابخانه آنها است. نویسندگان نکات و بهترین روشهایی را ارائه می دهند که توسط سایر کتابخانه های دانشگاهی و کتابداران قابل تطبیق است.