توانایی زنجیره بلوک در افزایش سطح عدم تفکیک در جهانگردی ، تأثیرگذارترین تأثیر این فناوری بر صنعت است. ظهور آژانس های مسافرتی آنلاین با انتقال قدرت از تأمین کنندگان به مصرف کنندگان ، ساختار بازار گردشگری را تغییر داده است. این مقاله با هدف ایجاد چارچوب مبتنی بر زنجیره بلوک برای صنعت گردشگری با استفاده از یک روش کیفی که از مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده می کند برای تعیین چگونگی تصور کارشناسان حوزه آینده واسطه ها صنعت توریسم برای اتخاذ فناوری زنجیره بلوک است. نتایج نشان می دهد که با در نظر گرفتن تأثیر زنجیره بلوک بر مشاغل ، زنجیره بلوک یک فناوری مناسب برای از بین بردن واسطه ها از زنجیره تأمین صنعت گردشگری و همچنین برای ممنوعیت دسترسی واسطه های جدید به این صنعت و در نتیجه واسطه ها از بازار گردشگری است. .