غذاهای اصلاح شده ژنتیکی (GMFs) تعریف شده اند و تاکید بر موضوعات قانونگذاری همراه با ارزیابی ریسک انجام شده است. علاوه بر این ، رفتار مصرف کننده با تمرکز بر روندهای متداول به سمت غذاهای اصلاح شده ژنتیکی (GM) در مطالعات رفتار مصرف کننده تا به امروز ، بررسی نگرش ، مطالعات “تمایل به پرداخت” ، عوامل مؤثر بر نگرش GMF و مسائل ادراکی با مواد غذایی GM مورد بحث قرار گرفته است: خطرات و مزایا سرانجام ، نقش اخلاق به همراه ترس از غذا و نقش نئوفوبی در شکل گیری نگرش مصرف کننده مورد بحث قرار گرفته است.