بسیاری از سازمان ها برای توسعه پایدار نوآوری سبز را انجام می دهند ، اما همه موفقیت آمیز نیستند. براساس چارچوب سازمان-فناوری-محیط ، این مطالعه چگونگی آمادگی شرکتها برای نوآوری سبز را از نظر آمادگی فناوری ، آمادگی سازمان و آمادگی محیطی بررسی می کند. این فرضیه را ایجاد می کند که شرایط لازم و کافی در هر بعد ، نوآوری سبز را فعال و تسهیل می کند ، و از طریق میانجی عملکرد محیطی و عملکرد شرکت به مزیت رقابتی منجر می شود. برای آزمایش مدل تحقیق ، مشاهدات نظرسنجی از ۳۴۰ شرکت در چین جمع آوری شد. با حمایت از روابط فرضیه ، نتایج نشان می دهد که شرایط لازم و کافی در همه ابعاد ، سهم بسزایی اما تا حدودی متفاوت در موفقیت نوآوری سبز دارد. ابزار سنجش و چارچوب تحقیق ، ابزاری برای ارزیابی سازمانها برای تهیه استراتژی تهیه و اجرای نوآوری سبز برای نتایج بهینه پایداری فراهم می کند.