بازاریابی ویروسی از ارتباطات الکترونیکی برای ایجاد پیام های مارک در سراسر شبکه گسترده خریداران استفاده می کند. این روند اغلب به عنوان یک پدیده زمینی تصادفی به تصویر کشیده می شود که بازاریابان کنترل کمی از آن دارند. اما بررسی موارد موفقیت آمیز در زمینه بازاریابی ویروسی ، تعدادی از استراتژی های تحت تأثیر این پدیده آشوب آور را مشخص می کند ، و این بینش را در اختیار شما قرار می دهد که بازاریابان چگونه می توانند از آن استفاده کنند تا مارک های خود را تغییر دهند ، تصویر خود را تغییر دهند و نرخ پذیرش را افزایش دهند. کمپین های موفقیت آمیز بازاریابی ویروسی از یک پیام جذاب تشکیل شده است که شامل تخیل ، سرگرمی و فتنه می شود ، سهولت استفاده و دید را ترغیب می کند ، منابع معتبر را هدف قرار می دهد و ترکیبی از فناوری را به کار می برد.