با افزایش نفوذ منابع تجدید پذیر و وسایل نقلیه الکتریکی (EV) بر روی شبکه های توزیع ، یکی از مواردی که ممکن است طراحان و ذینفعان سیستم ها را دچار مشکل کند ، ماهیت احتمالی قدرت خروجی این عناصر است. در مقاله حاضر سعی شده است ظرفیت و مکان های کاندیدای نصب منبع تجدید پذیر ، ایستگاه های شارژ سریع (FCS) و سوئیچ های برق مشخص شود به گونه ای که کل شبکه را می توان به صورت چند میکرو شبکه متصل به هم وصل کرد. (MGs) در این راستا ، برای بررسی عدم اطمینان در مورد منابع تجدید پذیر ، بار و FCS در کار حاضر ، از روش مونت کارلو ، مدل UETAM و نظریه صف بندی برای تولید سناریوهای عدم قطعیت استفاده شده است. کارکردهای عینی که برای حل این مشکل در نظر گرفته شده بود شامل کارکردهای فنی ، اقتصادی و محیطی بود. سرانجام ، بهره وری از روش پیشنهادی در یک سیستم IEEE 33 اتوبوس و شبکه ترافیکی مربوط به آن Sioux Falls مورد بررسی قرار گرفت. پس از اجرای برنامه شرح داده شده برای طراحی شبکه ، هزینه Energy Not Supply (ENS) در شبکه ۵۸۰٫۳ $ و هزینه کل در مقایسه با الگوریتم های دیگر به کمترین مقدار رسیده است. به طور کلی ، نتایج بدست آمده پس از جمع آوری با استفاده از روش احتمالی خنثی خطر ، حاکی از کاهش چشمگیر هزینه های سیستم و همچنین بهبود وضعیت فنی شبکه پس از استفاده از روش پیشنهادی است.