کاهش مصرف انرژی در خانوارهای شهری برای دستیابی به اهداف تحقیق و تحقیقات لازم در مورد آب و هوا و اهداف سیاسی برای کاهش و پایداری CO2 ضروری است. رویکرد غالب سرمایه گذاری در نوآوری های فناوری است که باعث افزایش بهره وری انرژی خانگی می شود. این مقاله فراتر از این رویکرد است ، ابتدا با تأکید بر لزوم اولویت بندی کاهش تقاضای انرژی بر افزایش بهره وری انرژی و دوم ، با پرداختن به چالش مصرف انرژی در سطح جامعه و نه خانوارهای فردی. استدلال می کند که مصرف انرژی در جوامع اجتماعی شکل گرفته است ، که آگاهی از پیامدهای انرژی انتخاب سبک زندگی را ایجاد می کند. با تجزیه و تحلیل نوع خاصی از جامعه ، یک جامعه دیجیتالی ، به نقشی که ارتباطات در صفحه های بحث و گفتگوی آنلاین در روند اجتماعی سؤال از نیازهای انرژی و شکل دادن به یک “سبک زندگی مناسب” ایفا می کند ، می پردازد. مقاله به بررسی سه فرآیند اجتماعی تعامل جامعه پیرامون شیوه های انرژی – اجبار ، تقلید و هنجاری – سؤال از راه های کمک به آنها در فعال کردن آگاهی گفتمانی انرژی می پردازد. در پایان ، مقاله به پیامدهای احتمالی این فرایندهای اجتماعی برای تحقیقات و مداخلات آینده با هدف کاهش تقاضای انرژی می پردازد. برای نشان دادن چگونگی تأثیرگذاری سه فرآیند اجتماعی انتخاب شده بر یکدیگر ، مقاله برگرفته از نتایج یک پروژه تحقیقاتی انجام شده در آمستردام ، تجزیه و تحلیل سهم بالقوه تابلوهای بحث و گفتگوی آنلاین در شکل گیری هنجارهای انرژی در جامعه پایدار گروه فیس بوک آمستردام است.