یک روش شناسایی متفاوت برای مواد ایزوتروپیک و کامپوزیت ، معروف به آن ، روش بهینه سازی هیبریدی دو مرحله ای متا اکتشافی GA-ACO-PSO که شامل استفاده از عملکرد خطای فرکانس طبیعی در مرحله اول و پس از آن استفاده از فرکانس است. عملکرد خطای عملکرد (FRF) خطا در مرحله دوم ارائه شده است. یک روش دو مرحله ای به همراه یک طرح انتخاب FRF دو مرحله ای برای کاهش اثرات ناشی از عدم اطمینان و همچنین بهبود شناسایی مدول برشی درون هواپیما و نسبت پواسون پیشنهاد شده است. تأکید بر اجرای طرح انتخاب دو سطح FRF به دلیل نقش محوری آن در تضمین نتایج دقیق تر است. کاهش قابل تشخیص را می توان در خطاهای درصد مطلق مدول برشی درون هواپیما و نسبت پواسون از مراحل اول تا دوم شناسایی مشاهده کرد که در نتیجه ، امکان سنجی روش پیشنهادی در بهبود شناسایی پارامترهای فوق را تصدیق می کند. در مقایسه با روشهای تخریبی معمولی ، روش پیشنهادی می تواند از نظر فنی برای کاربردهای صنعتی به ویژه در صنعت ساخت و صنعت ساخت و ساز مفید باشد ، جایی که زمان و هزینه عملیاتی نگرانی های اصلی هستند.