هدف از این مطالعه تجربی ، عملیاتی کردن رابطه تأثیر بازاریابی سبز بر نگرش مصرف کننده از طریق نقش واسطه گر آمیخته بازاریابی به سمت محصولات سبز برای اعتبارسنجی مدل تحقیق پیشنهادی در زمینه تایوانی از توضیح تمایل مصرف کنندگان برای سازگاری با محیط زیست است. این مدل بر اساس مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) از داده های جمع آوری شده از ۹۷۷ مصرف کننده آنلاین است. یافته ها نشان داد که با توجه به محصولات سبز ، قصد مصرف سبز به طور معنی داری و غیرمستقیم وجود دارد. علاوه بر این ، تأثیر کیفیت درک شده بر آمیخته بازاریابی و تمایل مصرف کننده در نگرانی های زیست محیطی هم قابل توجه و هم مثبت است. با این حال ، هنگامی که یک رستوران دارای مسئولیت اجتماعی بالای مصرف کننده (CnSR) برای آمیخته بازاریابی است ، نگرش مصرف کننده از مدل شناختی ، عاطفی و رفتاری (مدل C-A-B) موثرتر است. این یافته ها به احیای نظریه رفتار برنامه ریزی شده (TPB) کمک کرده و درک کاملی از نگرش مصرف کننده ، مسئولیت اجتماعی مصرف کننده ، مخلوط بازاریابی و تأثیر کیفیت درک شده از یک رستوران در افزایش توانایی تمایل مصرف کننده برای خرید محصولات سبز ارائه می دهد. یا غذا ما برای بازاریابی رستوران های سبز بومی تایوان پیشنهادات ارزنده ای را در اختیار بازاریابان قرار می دهیم تا از منظر سیاست ها و استراتژی های بازاریابی سبز طراحی کنند.