این بررسی به بررسی چگونگی تأثیرگذاری سازوکارهای حاکمیت شرکتی در بازارهای نوظهور آسیا (AEM) بر نتایج سطح شرکت می پردازد. ادبیات در مورد ویژگی های اصلی بازیگران حاکمیت شرکت ها (هیئت مدیره و صاحبان) ، تأثیر آنها بر نتایج سطح بنگاه و عوامل احتمالی در AEM بینش اول جالب را ارائه می دهد. من این نتایج را سنتز می کنم و یک برنامه تحقیقاتی تهیه می کنم که پیشنهاد می کند چگونه تحقیقات حاکمیتی شرکت AEM باید نظریه نمایندگی (اما نه نادیده گرفته شود) گسترش یابد ، چگونه تحقیقات AEM در مورد اثرات شرکتهای حاکمیتی شرکتها می توانند از دیدگاه ذینفعان استفاده کنند و چگونه پژوهش می تواند از AEM استفاده کند زمینه نهادی برای مدل سازی عوامل احتمالی و گسترش درک نظری ما از حاکمیت شرکت ها.