با خرید بیش از ۱ میلیارد دلار فروش بلیط در ماه اول خود ، فیلم Marvel Studios Black Panther (2018) نمایانگر حوضه ای در نمایندگی مردمی-ژئوپلیتیکی آفریقا است ، به ویژه اگرچه وارونگی آن در قرن ها به تصویر کشیدن آفریقا به عنوان “قاره تاریک” است. سلطنت اولیه است. این تصویر همچنین از طریق نمایندگی مکانی سه ساختار جغرافیایی ارائه شده در فیلم ، مداخله ای گفتمان در سیاست روابط آمریکایی-آفریقایی آفریقا را شامل می شود: ۱) شهر “واقعی” اوکلند ، کالیفرنیا. ۲) پادشاهی داستانی آفریقا از واکاندا. و ۳) تخیل سیاسی (ژئو) جهان سیاه. این مقاله ، دامنه و مقیاس ژئوپلیتیک عامه را به عنوان مقاومت نشان می دهد ، و توضیح می دهد که چگونه تولید کنندگان فرهنگی و همچنین محققان ، منتقدین و پرسنل می توانند گفتمان را با نوسازی و تفسیر مجدد از ژئوپلیتیک از طریق فرهنگ پاپ مترقی تغییر دهند. با این حال ، همچنین فریم رهایی بخشی که ویژگی دریافت فیلم را نشان می دهد ، رقابت می کند. این کار از طریق بازجویی از تملک “هالیوود” از رنج انسان برای منافع مالی ، با توجه دقیق به چگونگی ترویج بلک پنتر یک برنامه نئولیبرالی و در عین حال مشارکت در اشکال مختلف شرق شناسی و سایر موارد انجام می شود. در نهایت، این مقاله را به عنوان سهم تجربی با تحلیل خود را از بازنمایی جغرافیای سیاسی پلنگ سیاه خدمت می کند، تمرکز بر روی چگونگی این مصنوع از فاصله با جنبش های سیاسی فراملی در حال انجام از جمله سیاه زندگی میکند ماده.