منطقه پیرامونی با توجه به پیشینه شهرنشینی سریع به یک هدف داغ تحقیق در کشورهای در حال توسعه تبدیل شده است. به خصوص ، به عنوان ارائه دهنده خدمات زیست محیطی و عرصه زندگی عمومی ، فضاهای سبز و باز (GOS) در این منطقه در معرض خطر زیادی قرار دارند که مورد تجاوز و خصوصی سازی قرار بگیرند. درک و تفسیر رضایت بازدید کنندگان به ما کمک می کند تا سیاستهای آگاهانه تری در مورد GOS های منطقه ای شهری ایجاد کنیم. به طور سنتی ، میزان رضایت بازدید کنندگان از طریق روش های تحلیل گروهی کوچک ، از جمله نظرسنجی پرسشنامه و مصاحبه های نیمه ساختار یافته اندازه گیری می شود. محبوبیت روزافزون داده های ایجاد شده توسط کاربر ، مانند داده های رسانه های اجتماعی و استفاده از روش هوش مصنوعی ، ما را قادر می سازد تا بازخورد بازدید کنندگان را پیگیری کنیم و درک کنیم که بازدید کنندگان چگونه این فضاها را با روشی هوشمندانه تر درک می کنند. با توجه به این ، مقاله ما یک روش جدید مبتنی بر رسانه های اجتماعی را برای تعیین کمیت رضایت بازدید کنندگان نسبت به GOS های منطقه ای شهری و شناسایی عوامل شکل دهنده آن پیشنهاد می کند. سودمندی این روش از طریق بررسی یک مورد تجربی در شنژن ، چین نشان داده شده است. یافته های تحقیق در این مقاله به تأثیرگذاری سیاست در مورد چگونگی محافظت بهتر از خصوصیات طبیعی و یکپارچگی GOS های منطقه ای شهری و چگونگی توسعه آنها در پاسخ به خواسته های آینده می پردازد.