این مطالعه به تعیین عوامل موجود در سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) سهام در صنعت میهمان نوازی فرانسه می پردازد. یک مدل گرانش پنل به سهام دو طرفه داخلی مستقیم بین المللی خارجی بین فرانسه و نوزده کشور سرمایه گذار در هتل ها و صنعت رستوران بیش از ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷ اعمال می شود. نتایج نشان می دهد که سهام دوجانبه مستقیم سرمایه گذاری مستقیم بین المللی و خارج از کشور بین فرانسه و کشورهای سرمایه گذار از درآمد آنها متاثر است و با فاصله بین آنها معکوس است. همچنین مشخص شده است که اختلافات بین فرانسه و کشورهای سرمایه گذار از نظر مالیات ، هزینه کار ، فراوانی کار ماهر ، عرضه کالاهای عمومی و کل سهام FDI نیز در درک تصمیمات مربوط به محل خارجی نقش بسزایی دارد. سرانجام ، نتایج نشان می دهد که فرانسه به ویژه در جذب مستقیم FDI در صنعت میهمان نوازی از کشورهای فرانسوی زبان با مرز مشترک و مجاورت فرهنگی با فرانسه موفق عمل می کند.