در این مقاله چگونگی تغییر ویژگیهای کیفی گزارشهای سالانه در مراحل مختلف چرخه زندگی شرکتها بررسی شده است. ما پیچیدگی ، لحن و احساس ۱۰ کیلومتر را اندازه می گیریم و شرکت ها را در مراحل چرخه زندگی متفاوت آنها طبقه بندی می کنیم. با در نظر گرفتن نمونه ای از ۲۴۲۶۸ مشاهدات مربوط به سال از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ ، متوجه می شویم که هر یک از شاخص های چرخه زندگی تعیین کننده ویژگی های متنی مختلف است. نتایج نشان می دهد که افشای ۱۰-K بنگاه های اقتصادی از زمان ورود به مرحله بلوغ ، پیچیده ، کمتر مبهم و خوش بین تر می شوند. اوج وضوح و خوانایی در سطح سررسید ، قبل از ورود شرکتها به مرحله نزول نهایی ، که با بیشترین افشای منفی و مبهم مشخص می شود. در این مقاله شواهدی به موقع برای تنظیم کنندگان و سرمایه گذاران در مورد شرایطی که شرکتها فاش می کنند کیفیت های مختلفی را ارائه می دهد و نشان می دهد که ویژگی های متنی افشای شرکت در مراحل چرخه عمر ایستا نیستند.