آموزش و یادگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) برای همگرایی جهانی حسابداری مهم است. در چین ، بسیاری از دانشجویان حسابداری IFRS را از طریق برنامه های آموزشی انجمن حسابداران خبره مجاز (ACCA) فرا می گیرند. براساس بررسی ۴۰۲ نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد چینی که به عنوان دانشجویان ACCA ثبت نام کرده اند ، ما رویکردهای مطالعه و عملکرد آنها در یادگیری IFRS را بررسی می کنیم. رویکردهای مطالعه بر اساس پرسشنامه تجدید نظر شده در فرآیند مطالعه دو عاملی که توسط Biggs ، Kember و Leung ساخته شده اند ، به عنوان موارد عمیق و سطحی شناخته شده اند. نتایج نشان می دهد که رویکرد عمیق بیشتر توسط دانشجویان چینی در سطح حرفه ای ACCA ، با سازگاری بهتر و زمان آماده سازی طولانی تر انجام می شود. ما همچنین می یابیم که این رویکرد عمیق به عملکرد یادگیری بهتر در آزمون های جهانی ACCA در هر دو پایه یا سطح حرفه ای کمک می کند. این یافته ها برای آموزش IFRS در کشورهای غیر انگلیسی زبان معنی دارد.