بحران مالی سال ۲۰۰۸ ، فضای کسب و کار را دگرگون کرده است. تعداد شرکت های حسابرسی شده از زمان بحران به میزان قابل توجهی کاهش یافته و منجر به کاهش هزینه خدمات ممیزی در نتیجه رقابت شدید بین حسابرسان شده است. این کاهش در هزینه های حسابرسی برای شرکتهای حسابرسی نگرانی زیادی دارد زیرا ممکن است با افت کیفیت خدمات حسابرسی ارتباط داشته باشد. چنین افت کیفیت در نهایت به اعتبار شرکتهای حسابرسی آسیب می زند و بنابراین بر سود آنها تأثیر منفی می گذارد. این مقاله براساس کاربردی از تجزیه و تحلیل کیفی کیفی مجموعه فازی (fsQCA) ، کیفیت خدمات حسابرسی را به دنبال کاهش هزینه های حسابرسی شده توسط آنالیز می کند. عواملی که در مطالعه تجربی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند عبارتند از هزینه های حسابرسی ، سایر هزینه های حسابرسی شده و درج بندهای توضیحی ، نظرات صحیح و تأکید بر ماده در گزارش های حسابرسی. EBITDA از شرکتهای حسابرسی شده به عنوان شاخص کیفیت خدمات انتخاب شد. نتایج تجزیه و تحلیل نشان می دهد که کیفیت خدمات حسابرسی علی رغم کاهش در هزینه های حسابرسی ، ثابت مانده است ، همانطور که با تأیید این واقعیت که EBITDA بدون اینکه تحت تأثیر کاهش هزینه ها قرار بگیرد ، تکامل مثبت داشته است.