در این مقاله وضعیت فعلی تحقیق در مورد بهزیستی از گردشگری از لنزهای روانشناسی مثبت بررسی شده است. یک بررسی منظم از ۸۲ مقاله همکار بررسی شده در مجلات گردشگری به زبان انگلیسی نشان می دهد که بهزیستی توریست بیشتر از پیامدهای مسافرت به جای پیوند با بازاریابی و مدیریت گردشگری مورد بررسی قرار می گیرد. این مطالعه یک چارچوب مفهومی از پیشینه ها ، قسمت ها و پیامدهای رفاه گردشگران را ارائه می دهد. از نظر عملی ، نتایج استراتژی هایی را در مورد چگونگی استفاده از بهزیستی برای تولید نتایج بهتر برای بازاریابان و مدیران گردشگری نشان می دهد. این مطالعه با نقشه برداری از آنچه در تقاطع بین روانشناسی مثبت و بهزیستی توریست شناخته شده است ، شکاف ها و فرصت های موجود برای تحقیقات آینده در این زمینه را مشخص می کند.