درصد بالاتری از انرژی حاصل از منابع تجدید پذیر هدف مهمی در بسیاری از برنامه های سیاست های زیست محیطی است. با این حال ، تقاضا برای انرژی تجدید پذیر در بازارهای آزاد شده بسیار کندتر از تقاضا برای سایر محصولات سبز توسعه یافته است. تا به امروز ، تحقیقات عمدتا تمایل به پرداخت هزینه برای انرژی تجدید پذیر را بررسی کرده اند ، اما تحقیقات محدود در مورد انگیزه های موجود در آن انجام شده است. مفهوم سیگنالینگ هویت ثابت کرده است که نقش مهمی در رفتار مصرف کننده برای محصولات سبز دارد. با این حال ، برق (تجدید پذیر) در بازار مسکونی سوئد به طور معمول فاقد دو عامل اصلی برای علائم هویت است: دید و درگیری محصول.
یک شبیه سازی انتخاب مصرف کننده در بین ۴۳۴ خانوار سوئدی ، گزینه های مصرف کننده را برای قراردادهای برق تجدید پذیر مقایسه کرد. نتایج نشان می دهد اثر مثبت سیگنالینگ هویت بر تقاضا برای انرژی تجدید پذیر و پیشنهادات برای افزایش سهم برق تجدید پذیر بدون اقدامات تحریف کننده بازار است. این منجر به پیامدهایی برای سیاست گذاران ، تأمین کنندگان برق و محققان می شود.