بسیاری از مطالعات درک مصرف کنندگان از جنبه های مختلف ایمنی مواد غذایی را اندازه گیری کرده اند ، اما تنها تعداد محدودی از مطالعات متمرکز بر درک مصرف کننده از خطرات ایمنی سبزیجات در کشورهای در حال توسعه است. این مطالعه با هدف بررسی رفتارها و نگرانی های مصرف کنندگان در مورد خرید و ایمنی سبزیجات در مناطق شهری پکن انجام شد. این عوامل مؤثر بر رفتارهای مصرف کنندگان در خرید سبزیجات ، ایمنی و کانال اطلاع رسانی با گروه های مختلف جمعیتی مصرف کنندگان را شناسایی کرد. در این مطالعه ۵۹۰ پرسشنامه معتبر در ژانویه سال ۲۰۱۵ جمع آوری شد. شرکت کنندگان از ۳۵۲ زن و ۲۳۸ مرد مصرف کننده خرید در سوپر مارکت ها در مناطق شهری پکن بودند. نتایج حاکی از آن است که مصرف کنندگان قصد داشتند مکانهای خرید مورد اعتماد خود را برای خرید سبزیجات انتخاب کنند ، و برداشت آنها از “تازه بودن” (m = 4.61 ، ۰٫۷۸ = s) و “بقایای سموم دفع آفات” (m = 4.57 ، sd = 0.95) برتر بودند. نگرانی ها. مصرف کنندگان زن و سالخورده بیشتر نگران ایمنی سبزیجات بودند. مشتریانی که مرتباً سبزیجات خریداری می کنند ، بیشتر از افرادی که تا به حال سبزیجات نیاورده اند ، به ایمنی و کیفیت مواد غذایی توجه می کنند. مصرف کنندگان از کانالهای اطلاعاتی مختلف برای به دست آوردن دانش سبزیجات استفاده می کردند. بیشتر مصرف کنندگان از کانالهای اطلاعاتی سنتی مانند تلویزیون و پخش استفاده می کردند ، در حالی که مصرف کنندگان جوان و فرهیخته بیشتر به اینترنت اعتماد داشتند. این یافته ها حاکی از آن است که برخی اقدامات کنترل ایمنی باید از طریق زنجیره تأمین سبزیجات انجام شود تا خطرات را کاهش داده و از ایمنی سبزیجات اطمینان حاصل کند ، که این امر به ایجاد یا بازسازی اعتماد مصرف کنندگان به ایمنی سبزیجات کمک می کند.