تا به امروز ، درک علمی از ابعاد بیرونی رانندگی بازار برای اهداف “تغییر اجتماعی” است
تا حد زیادی در هر دو زمینه توسعه یافته و در حال ظهور بازار ناشناخته است. در این مقاله از یک مطالعه موردی چندگانه استفاده شده است
رویکرد برای درک چگونگی ایجاد شرکتهای اجتماعی در بازار (در سراسر طیف ترکیبی) اجتماعی ایجاد می کند
تغییر در بازارهای نوظهور با ترسیم مفهوم سازی سه بخشی از اسکات (۱۹۹۵) از مشروعیت نهادینه ،
این مطالعه به بررسی چگونگی استناد به مشروعیت نظارتی ، هنجاری و شناختی توسط رانندگی بازار می پردازد
شرکت های اجتماعی در پایین هرم (BoP). سهم اصلی این مطالعه نشان می دهد که هر سه بعد
مشروعیت مربوط هستند اما باید براساس ضروری و در یک دستورالعمل خاص مورد استناد قرار گیرند
شرایط اختیاری پیامد این مطالعه این است که رانندگی بازار از طریق تغییر اجتماعی می تواند منجر به این امر شود
ساخت بازارهای مراقبت های بهداشتی جدید و فراگیر.