از زمان های بسیار قدیم ، معماری سفالی در یزد رواج داشته است. اما ، علیرغم مزایا و مزایای آن ، گرایش به آن طی دهه های اخیر کاهش یافته است. هدف اصلی این تحقیق شفاف سازی رابطه عوامل اقتصادی و محیطی با پذیرش خانه های تازه ساخته شده از گلدان است. این پژوهش یک مطالعه مقطعی است که از طریق روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری شامل ۱۴۵ زوج جوان تحصیلکرده در شهر یزد بود که براساس فرمول کوکران و از طریق روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. نتایج نشان داد که پذیرش خانه های سفالی تازه ساخته در میان پاسخ دهندگان بالاتر از حد متوسط بود. درک سودمندی این معماری از نظر عوامل اقتصادی و محیطی با پذیرش آن همبستگی مثبت و معناداری دارد ، در حالی که هیچ یک از متغیرهای جمعیت شناختی مرتبط با پذیرش نیستند. با استفاده از مدل رگرسیون ، عوامل محیطی و اقتصادی پس از آن ۳۹٪ از واریانس پذیرش معماری خاکی را به خود اختصاص دادند. با توجه به این نتایج ، به نظر می رسد که در نظر گرفتن عوامل محیطی و اقتصادی می تواند بر علاقه مردم و پذیرش آنها از خانه های تازه ساخته شده از کف زمین تأثیر بگذارد. در همین راستا ، راه حل های خاص معماری در مقاله ارائه شده است. این یافته های تحقیق انگیزه ای برای مطالعات بیشتر و گسترده تر در این زمینه است.
About Us
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
ضروریات تحقق سال رونق تولید
ماه اردیبهشت تبدیل خلاقیت ها و ایده های شما دانشجویان و کارآفرینان به نوآوری و محصولات تولیدی با شعار با ارائه ایده های خلاق و نوآور در زمینه طرح های تولیدی دارای توجیه اقتصادی دست در دست هم برای استقلال هر چه بیشتر کشورمان بکوشیم
شرکت کوروش صنعت هخامنش آماده دریافت ایده های خلاق شما در زمینه طرح های تولیدی دارای توجیه اقتصادی و مطالعه در این زمینه توسط کارشناسان در منوی مربوط به خدمات کارآفرینان و تولیدکنندگان
About Us
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.