علیرغم نقش مهمی که مدیران فروشگاه در پیوند تیمهای برتر مدیریت و کارمندان خدمات / خرده فروشی و همچنین در تحقق استراتژی شرکتها در محیط فروشگاه های زنجیره ای ایفا می کنند ، تحقیقات مدیریت خدمات به ندرت به عواملی که ممکن است باعث ایجاد روابط تبادل مؤثر مدیران فروشگاه در شرکت شود ، می پردازد. و تأثیرات بعدی بر عملکرد فروشگاه و سودآوری. این مطالعه در مورد چگونگی جهت گیری عملکرد مدیران فروشگاه ، اعتماد به توانایی های مدیر منطقه و تعهد سازمانی بر روابط یک مدیر نسبت به مدیران منطقه و کارمندان خط مقدم تأثیر دارد. تأثیر مستقیم ظرفیت ارتباط مدیران فروشگاه بر عملکرد فروشگاه نیز مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج ، بر اساس داده های نظرسنجی از مدیران فروشگاه های زنجیره خرده فروشی و خدمات و گزارش های مالی شرکت ، به طور کلی فرضیه های پیشنهادی را پشتیبانی می کنند. به طور خاص ، روابط مدیر فروشگاه با سرپرست خود تأثیر زیادی در چگونگی مشاهده مدیر از سبک پشتیبانی و نظارت رهبری ناظر دارد ، که در نهایت بر عملکرد فروشگاه (کالاهای اولیه / فروش خدمات و سود فروشگاه) تأثیر می گذارد.