بحران مالی جهانی (GFC) فرصتی بی نظیر را برای بررسی چگونگی پاسخ حسابرسان به شوک برونزا به محیط کار مشتریان ارائه می دهد. همچنین ، به دلیل GFC ، حسابرسان تحت فشار مشتری قرار گرفتند تا در زمان بحران هزینه حسابرسی را کاهش دهند. تنظیم کننده ها نگران این بودند که هزینه های حسابرسی پایین تر منجر به تلاش حسابرسی کمتری شود و مهمتر از همه ، کیفیت حسابرسی را مختل کند. ما یک تجزیه و تحلیل جامع از ویژگی های چندگانه کیفیت سود شرکت ها و کیفیت حسابرسی انجام می دهیم. در مجموع ، یافته های ما نشان می دهد که هیچ تفاوتی بین کیفیت درآمد بین شرکتهای مشتری که در طول GFC و شرکتهای کنترل متشکل از شرکتهایی که کاهش هزینه دریافت نکرده اند و شرکتهایی که قبل از GFC هزینه دریافت کرده اند ، کاهش هزینه داشته اند ، تفاوت معناداری ندارند. علاوه بر این ، تفاوت معنی داری در احتمال وجود نگرانی در مورد نگرانی یا بازپرداخت مالی ، پراکسی های ما برای کیفیت حسابرسی ، بین شرکت های مشتری وجود ندارد که در طول GFC و شرکت های کنترل ، کاهش هزینه را دریافت کرده اند. یافته های ما به درک نقش حسابرسان در GFC کمک می کند.