بیمه گران به خوبی از شرایط چالش برانگیز این بخش آگاه هستند. این چالش ها اقتصادی ، سیاسی ، نظارتی ، قانونی ، اجتماعی و تکنولوژیکی است. در نتیجه این فشارها ، صنعت در حال افزایش رقابت ، رشد خاموش و سرمایه زیاد است. افزایش اتصال بین دستگاه های خانگی و محل کار ، توسعه وسیله نقلیه خودمختار و افزایش تهدید حملات سایبری ، روشی را برای زندگی و خطر مردم برای کاهش محصولات محصولات بیمه ای تغییر می دهد. بیمه گذاران باید مدل های تجاری خود را اتخاذ کنند و تغییراتی را که می تواند برای رشد صنعت تهدید کننده باشد ، مرتفع کنند (Deloitte، ۲۰۱۷). نوآوری به طور گسترده ای به عنوان عامل موفقیت اوج در اقتصاد بسیار رقابتی و جهانی در نظر گرفته می شود. چشم انداز نوآوری تصویر روشنی از فرصت های آینده ای که در پیش رو دارند ، ترسیم می کند. هدف اصلی این مقاله ، بررسی ارتباط بین توانایی نوآوری ، نوع نوآوری و جنبه های مختلف عملکرد شرکت از جمله نوآوری ، بازار و عملکرد مالی بر اساس یک مطالعه تجربی پوشش صنعت بیمه در سری لانکا است. چارچوب تحقیق تهیه شده در این مطالعه ، ۳۷۹ مدیر ارشد شرکتهای بیمه آزمایش شده است. تأیید تجربی فرض این مدل شواهدی را برای اثبات ارتباط بین قابلیتهای نوآوری ارائه داده است. تلاش های نوآوری و عملکرد شرکت قابل توجه و قوی است. نتایج این مطالعه می تواند منجر به مدیریت مؤثر در توانایی نوآوری شود که به ارائه نتایج مؤثرتر از نوآوریها برای تولید عملکرد بهتر کمک می کند و این می تواند مزایایی برای مدیریت شرکتهای بیمه باشد.