جهان و شیوه تحقیق در بازاریابی طی پنجاه سال گذشته تغییر کرده است. به عنوان مثال ، بر تئوری و آزمایش مدل تأکید بیشتری شده است. در این مقاله به طور خلاصه برخی از تغییراتجهان و شیوه تحقیق در بازاریابی طی پنجاه سال گذشته تغییر کرده است. به عنوان مثال ، بر تئوری و آزمایش مدل تأکید بیشتری شده است. در این مقاله به طور خلاصه برخی از تغییراتی که رخ داده است مشخص می شود. سپس به بررسی نقش نظریه می پردازد و روشی را برای ترکیب تئوری (شهود ، انتظارات) با داده ها ارائه می دهد تا یک مدل ارائه دهد. سرانجام ، با نگرانی از نحوه انجام تحقیقات ، نگرانی های بسیاری را مشخص می کند ، که بیشتر آنها شامل رویکردهای “فرمول” ای هستند که توسعه یافته اند. هدف مقاله ارائه یک رویکرد صحیح نیست. در عوض این است که همه ما ، اما به ویژه دانشمندان جوان ، با انتقادی (و تخیلی) در مورد چگونگی پیشرفت دانش در بازاریابی فکر کنیم.

ی که رخ داده است مشخص می شود. سپس به بررسی نقش نظریه می پردازد و روشی را برای ترکیب تئوری (شهود ، انتظارات) با داده ها ارائه می دهد تا یک مدل ارائه دهد. سرانجام ، با نگرانی از نحوه انجام تحقیقات ، نگرانی های بسیاری را مشخص می کند ، که بیشتر آنها شامل رویکردهای “فرمول” ای هستند که توسعه یافته اند. هدف مقاله ارائه یک رویکرد صحیح نیست. در عوض این است که همه ما ، اما به ویژه دانشمندان جوان ، با انتقادی (و تخیلی) در مورد چگونگی پیشرفت دانش در بازاریابی فکر کنیم.

جهان و شیوه تحقیق در بازاریابی طی پنجاه سال گذشته تغییر کرده است. به عنوان مثال ، بر تئوری و آزمایش مدل تأکید بیشتری شده است. در این مقاله به طور خلاصه برخی از تغییراتی که رخ داده است مشخص می شود. سپس به بررسی نقش نظریه می پردازد و روشی را برای ترکیب تئوری (شهود ، انتظارات) با داده ها ارائه می دهد تا یک مدل ارائه دهد. سرانجام ، با نگرانی از نحوه انجام تحقیقات ، نگرانی های بسیاری را مشخص می کند ، که بیشتر آنها شامل رویکردهای “فرمول” ای هستند که توسعه یافته اند. هدف مقاله ارائه یک رویکرد صحیح نیست. در عوض این است که همه ما ، اما به ویژه دانشمندان جوان ، با انتقادی (و تخیلی) در مورد چگونگی پیشرفت دانش در بازاریابی فکر کنیم.