این کار درک کاربران را از کیفیت محیط داخلی (IEQ) و رضایت شرکت در ساختمان سبز و موارد مشابه مقایسه می کند: به طور خاص ، سه ساختمان سبز که به عنوان ساختمان های جدید و سه ساختمان معمولی (شعبه بانکی) در سائوپائولو (برزیل) تأیید شده اند و حداقل برای آنها کار می کنند. یک سال. برای تعیین رضایت از ساختمان مورد نظر ، علاوه بر ضریب هوشیاری ، ویژگی های ساختمان ، تحقق شرکت ها و نگرش زیست محیطی افراد (شیوه های پایدار) نیز وجود دارد. برای جمع آوری ادراک از کارکنان و مشتریان از پرسشنامه های نیمه محصور با مقیاس نوع لیکرت ۶ امتیازی با VAS تصویری استفاده شد. ما یک تجزیه و تحلیل عاملی اکتشافی را برای خلاصه کردن ویژگی های اصلی متغیرها ، کاهش داده ها و گروه بندی در شاخص های مرتبط انجام دادیم. نتایج نشان می دهد که کارکنان فضای ساختمانهای سبز را در مقایسه با برداشت معمول از کارکنان ساختمان بهتر درک می کنند ، اما مشتریان هر دو گروه نمی توانند تفاوت بین این آثار را بیان کنند. نگرش بوم گردی بیشتر در بین کارمندان ساختمان سبز نسبت به کارمندان معمولی مشاهده می شود ، و با بهترین درجه بندی دیگر مشخصات ساختمانها ارتباط مثبت دارد. یافته ها حاکی از آن است که کارمندان ساختمان های سبز نه تنها IEQ را بهتر می دانند بلکه از نظر کلی شرکت ، از ویژگی های ساختمان و حتی بیشتر نسبت به نگرش های پایدار رضایت بیشتری دارند. با این حال مشتریان تفاوت های بین ساختمان ها را از هر جنبه ای درک نمی کنند.