در پاسخ به افزایش همه گیر بودن سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، بهبود انتخاب مصرف کننده و پیشرفت تکنولوژی ، اهمیت محتوای تولید شده توسط مصرف کننده (CGC) برای سازمان هایی که مقصد ، محصولات و خدمات خود را به گردشگران بازاریابی می کنند ، رو به رشد است. با وجود این ، با وجود اهمیت توریست ها در CGC و اطلاعاتی که از طریق رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود ، هنوز کمبود تمرکز دانشگاهی در این زمینه وجود دارد. برای برطرف کردن این شکاف ، ما از یک روش توسعه مقیاس چند مرحله ای سخت برای ایجاد یک مقیاس با محوریت درک اهمیت مصرف کنندگان به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی (ISMS) از منظر گردشگر استفاده می کنیم. مطالعات انجام شده در زمینه های مختلف (ترکیه و اسکاتلند) ، که شامل ۱۱۸۳ شرکت کننده است ، برای اعتبارسنجی مقیاس ISMS تازه توسعه یافته استفاده شد. مقیاس ، سازگاری و اعتبار داخلی را در کنار سازه و روایی پیش بینی نشان می دهد. مسیرهای تحقیق آینده و پیامدهای عملی مقیاس ISMS تازه توسعه یافته از طریق نتیجه گیری بحث شده است.