این مطالعه با بررسی تأثیر تجارت الکترونیکی بر عملکرد صادرات ، براساس تئوری دید مبتنی بر منابع (RBV) بنا شده است. به طور خاص ، یک چارچوب برای تعیین منابع تجارت الکترونیکی / قابلیت ها – بازده بازاریابی – رابطه عملکرد ایجاد و آزمایش شده است. برای کشف تأثیر تجارت الکترونیکی بر صادرات ، از یک روش دو مرحله ای استفاده شده است. نتایج حاصل از ۱۵ مصاحبه عمیق با صادرکنندگان برای به دست آوردن بینش در مورد انواع منابع و قابلیت های تجارت الکترونیکی و تأثیر آنها بر کارآیی و عملکرد بازاریابی صادراتی استفاده شد. در مرحله بعد ، چارچوب به صورت تجربی با استفاده از نمونه ۳۴۰ صادرکننده مورد آزمایش قرار گرفت. شواهد نشان می دهد که قابلیت های تخصصی بازاریابی تجارت الکترونیکی مستقیماً میزان توزیع و بازده ارتباطات یک شرکت را افزایش می دهد ، که به نوبه خود منجر به افزایش عملکرد بازار سرمایه گذاری در صادرات می شود. به طور کلی ، تجزیه و تحلیل پشتیبانی از نیاز به ترکیب ساختارهای تجارت الکترونیکی را در تئوری RBV موجود در بازاریابی صادراتی ارائه می دهد. مشارکتهای نظری و مدیریتی مورد بحث قرار گرفته و جهتهایی برای تحقیقات آینده ارائه می شود.