در این مقاله روش و تحلیل اولیه مرور ادبیات منظم ارائه شده است که هدف آن بررسی چگونگی کارآیی و فرآیندهای توسعه بازی در تحقیقات قبلی است. به طور خاص ، این بررسی متمرکز بر چگونگی برخورد با تحقیقات قبلی با دوگانگی ذاتی توسعه بازی های ویدئویی است ، زیرا هم توسعه نرم افزار رایانه ای و هم تولید خلاق را در بر می گیرد. محققان غالباً در موقعیتی قرار می گیرند که باید بر توسعه بازی با یکی از این رشته ها تأکید کنند و برای توسعه بازی غیر معمولی نیست که به عنوان فرزندان مستقیم یک رشته با تأثیرات خفیف از طرف دیگر رفتار شود. بکارگیری یک رویکرد بررسی همه جانبه تر ، که شامل تحقیقات انجام شده از منظر علوم کامپیوتر و هنر و علوم انسانی به طور یکسان است ، باعث می شود که مطالعه ارائه شده متفاوت از بررسی های ادبیات قبلی باشد. نتایج نشان می دهد که تمایل وجود دارد که مدیریت توسعه نرم افزار با مدیریت خلاقیت در مواد مورد مطالعه همبستگی منفی داشته باشد. ناهمگونی مزارع و تعداد محدودی از مطالعات که بر دوگانگی توسعه بازی متمرکز شده اند ، نشان می دهد که نیاز به یک تحلیل عمیق تر از اجزای جداگانه و ترکیب نتایج از زمینه های متفاوت است.