عوامل متعدد در محیط یادگیری می توانند یادگیری دانش آموزان را ترغیب یا مانع کنند. سوالات بی پاسخ در مورد محیط یادگیری اشتراکی برای پرستاری و آموزش پزشکی فارغ التحصیل و تمایل به یک روند بهبود مداوم باعث ایجاد همکاری مشترک بین حرفه ای و توسعه کارت گزارش محیط زیست یادگیری بالینی بین حرفه ای (I-CLERC) در یک مرکز پزشکی دانشگاهی ایالات متحده شد. I-CLERC یک فرآیند و محصولی را برای نهادینه کردن یک ابزار ارزیابی مشترک برای اطلاع رسانی در مورد تلاش های بهبود ، پیگیری پیشرفت و ارتقاء پاسخگویی ارائه می دهد. علاوه بر این ، این همکاری بین حرفه ای را تقویت می کند ، با دانشجویان و اساتید اعم از پرستاری و پزشکی که در کنار یکدیگر برای تعریف تعالی ، نظارت بر عملکرد و شناسایی زمینه هایی برای بهبود در محیط یادگیری بالینی مشترک همکاری می کنند. هدف از این نسخه نویسی ، توصیف توسعه و اجرای یک همکاری میان رشته ای ، نهادی برای ارزیابی مداوم از محیط یادگیری بالینی مشترک است.