ارزیابی ارزش بازاریابی برای یک تجارت ، در تئوری و عمل یک مسئله دشوار است. تصمیم گیری در رابط مالی و بازاریابی مورد بررسی قرار می گیرد ، خصوصاً برای مشاغل پروژه. در مقابله با مطالبات پاسخگویی در مورد تخصیص منابع برای رفع فشارهای رقابتی ، مقاله به بررسی کیفیت و میزان گفتگو در تصمیم گیری های سرمایه گذاری می پردازد. بازده سرمایه گذاری (ROI) و سرمایه گذاری خاص بازاریابی (ROMI) عوامل مهم در رابط بازاریابی و مالی هستند. ROMI / ROI از دیدگاه کمی و کیفی مورد بررسی قرار می گیرد. شواهد تجربی نشان می دهد که معیارهای مالی کوتاه مدت بر عملکرد بلند مدت مشاغل پروژه و واحدهای تجاری غلط است. سرمایه گذاری در بازاریابی در رابطه با بازارهای پروژه ، محیطی ویژه به چالش می کشد. مجموعه داده های ارزش زندگی و برنامه های مشتری برای ROMI همراه با تصمیم گیری کیفی راه هایی را برای گفتگو سازنده در رابط مالی و بازاریابی ارائه می دهد. این مقاله با توصیه های دقیق برای تحقیق و عمل نتیجه گیری می کند.