بر اساس برنامه های استراتژی بازاریابی در نظر گرفته شده ، شرکت ها سیستم های اداری را برای پشتیبانی از اجرای استراتژی طراحی می کنند. در محیط های شغلی فزاینده آشفته – مشخص شده توسط پیچیدگی ، منابع کمیاب و تشدید فرصت ها و تهدیدهای رقابتی – شرکت ها مجبور هستند استراتژی های نوظهور را بیشتر از گذشته تغییر دهند. وقایع استراتژیهای بازاریابی تحقق یافته ممکن است منجر به سوء تفاهم بین استراتژی و سیستم اداری موجود برای پشتیبانی از آن شود. برای بررسی پیامدهای عملکرد چنین سوء استفاده از ما از طبقه بندی استراتژی بازاریابی اسلاتر و اولسون (۲۰۰۱) استفاده می کنیم. ما بین برنامه های در نظر گرفته شده و تحقق یافته تمایز قائل می شویم و یک چارچوب سیستم اداری از ساختارهای (به عنوان مثال ، تمرکز ، رسمی سازی و تخصص) و پارامترهای (یعنی ، اتصال بین بخشی و مکانیسم های کنترل استراتژیک) را برای اجرای مؤثر استراتژی های تحقق یافته پیشنهاد می کنیم. ما تعامل سه جانبه بین استراتژی های بازاریابی تحقق یافته و پارامترهای پویا سیستم پیشنهاد می کنیم. فرضیه های تحقیق درباره پیامدهای عملکرد و پاسخ از ۲۱۵ مدیر بازاریابی ، تفاوت های عملکرد را در انواع استراتژی ها و (غلط) تراز سیستم اداری نشان می دهد. یافته های ما تأثیر متقابل سه جانبه در بین انواع استراتژی ، اتصال بین بخش و مکانیسم های کنترل برای همه انواع استراتژی تحقق یافته را تأیید می کند.