با تحولات فن آوری های واقعیت مجازی ، تحقیقات مهمی برای پاسخ انسان در محیط درخشان داخلی با استفاده از صفحه نمایش مجهز به سر برای جایگزینی در محیط واقعی انجام شده است. با این حال ، وضوح محدود و مقادیر درخشندگی ارائه شده توسط دستگاه ها ممکن است بر ظاهر ادراک شده و برداشت های مرتبه بالا در محیط مجازی شبیه سازی شده تأثیر بگذارد. در این مطالعه ، یک دفتر مجازی شبیه سازی شده ۳ بعدی در مقابل یک دفتر واقعی مقایسه شد. هر دو تنظیم شرایط جسمی و نورانی مشابهی را به بیست شرکت کننده ارائه دادند (۲۰ نفر = N). این مطالعه به بررسی پاسخ های بصری و عینی ذهنی و تعامل شرکت کنندگان با محیط مجازی بر اساس اندازه گیری حضور درک شده پرداخته است. ارزیابی های ذهنی شامل سؤالاتی در مورد ظاهر محیطی درخشان (روشنایی ، رنگ ، دما ، توزیع) و برداشت های مرتبه بالا (دلپذیری ، علاقه ، جاداری ، هیجان و پیچیدگی) بود. ارزیابی های هدف وظایف ضد حساسیت و تضاد رنگ را ارزیابی می کنند تا عملکرد بصری را در هر دو محیط نمایندگی ارزیابی کنند. براساس پارامترهای مورد بررسی ، اختلاف معنی داری بین دو محیط وجود نداشت و نشانگر سطح بالایی از دقت ادراکی از نظر ظاهری و برداشت های مرتبه بالا است. علائم جسمی جزئی مربوط به استفاده از هدست و سطح بالای حضور درک شده پیدا شده است ، که نشان دهنده توانایی روش پیشنهادی برای فراهم آوردن محیط های واقع بینانه واقعی است. اگرچه صفات مربوط به کیفیت صحنه: رنگ ها ، جزئیات و کنتراست با محیط واقعی تفاوت قابل توجهی داشتند ، اما وظایف عینی نشان داد که کنتراست و ظاهر رنگ مشابه با توجه به وضوح محدود می تواند در محیط مجازی با تأثیر جزئی بر جزئیات خوب تولید شود. واقعیت مجازی شاید یک رسانه نماینده جایگزین امیدوارکننده برای بررسی ادراکات بصری باشد زیرا ظاهر کلی صحنه هنوز هم می تواند به درستی به دست آورد.