انجمن مهندسان خودرو (SAE) مدل های J1517 و J941 از موقعیت صندلی انتخاب شده راننده و موقعیت مکانی چشم راننده ، عمدتاً به روابط خطی آماری خود با تنظیمات صندلی و متغیرهای بسته بستگی دارد. اگرچه مدل های SAE برای طراحی داخلی وسیله نقلیه مفید هستند ، اما عملکرد پیش بینی آنها ارائه نشده است. مطالعه حاضر با هدف توسعه مدلهای دقیق پیش بینی موقعیت ران ران (HL) و محل قرارگیری چشم (EL) بر اساس روابط آماری هندسی آنها با ابعاد آنتروپومتری و وضعیت رانندگی انجام شده است. یک آزمایش شبیه سازی رانندگی با ۴۰ راننده کره ای (۲۰ مرد و ۲۰ زن) در یک صندلی عقب تنظیم مجدد با شرایط مختلف بسته انجام شد. اندازه گیری های آنتروپومتریک ، HL ها ، EL ها و زاویه های مشترک شرکت کنندگان با استفاده از آنتروپومتر ، سیستم ضبط حرکت و یک برنامه شبیه سازی مدل دیجیتال انسان جمع آوری شد. دو نوع (مدل کامل و مدل ساده) مدل های هندسی آماری (SGM) برای پیش بینی HL و EL با استفاده از روش رگرسیون چندگانه از اندازه گیری های آنتروپومتریک و وضعیت های رانندگی در HLs و EL توسعه داده شد. میانگین R2 و RMSE تنظیم شده SGM ها به ترتیب ۸۲/۰ ± ۰٫۰۶ و ۲۵٫۷ ۳ ۳٫۳ mm mm بود. SGM ها عملکرد پیش بینی دقیق و پایدار را نشان دادند زیرا SGM ها علاوه بر این روابط هندسی HL و EL را با ابعاد آنتروپومتریک و زاویه های مشترک درج می کنند. SGM ها برای پیش بینی HLs و EL درایورها با اندازه های مختلف بدن و زوایای مفصل در بسته بندی سرنشینان مفید خواهند بود.