اتحاد اروپا اثرات قابل توجهی در استراتژی بازاریابی صنعتی ایجاد می کند. تقریباً ده سال پیش ، مجله مدیریت بازاریابی صنعتی مطالبی را در مورد پیامدهای مورد انتظار بازار واحد اتحادیه اروپا (EU) منتشر کرد. در مطالعه حاضر ، ما به بررسی نتایج واقعی شکل گیری بازار واحد در بازاریابی صنعتی در اتحادیه اروپا می پردازیم و آنها را با انتظارات ذکر شده توسط بازاریابان صنعتی یک دهه قبل مقایسه می کنیم. ما می دانیم که این تأثیرات متفاوت از آنچه پیش بینی شده است متفاوت است و پیامدهای مهمی برای عملکرد بازاریابی در اتحادیه اروپا دارد.