در گذشته ، مصرف کنندگان برای جمع آوری اطلاعات به فروشگاه های آجر و ملات می رفتند و غالباً خرید خود را در آنجا به پایان می رساندند که احتمالاً فروشگاه فیزیکی یکی از معدود منابع اطلاعاتی در مورد محصول آنها بود. امروزه با ورود دستگاه های دیجیتالی ، تعداد منابع اطلاعاتی افزایش یافته است. مصرف کنندگان تمایل دارند که اینها را با موسسات آجر و ملات هم برای جستجو و خرید تلفیق کنند و هم منجر به ظهور رفتار omnichannel شود. در این زمینه ، کمبود تحقیق وجود دارد که دستگاه های آنلاین و موبایل را جداگانه در نظر می گیرد. هدف از پژوهش حاضر ، تجزیه و تحلیل چگونگی تأثیرگذاری دو ویژگی شخصی – برانگیختگی و نیاز به لمس – استفاده هر دستگاه در فرآیند تصمیم گیری omnichannel است. نتایج حاصل از نمونه ای از ۲۸۴ خریدار لباس دیجیتال واقعی (آنلاین و / یا تلفن همراه) تأیید می کند که صفات شخصی بر رفتار مصرف کننده omnichannel تأثیر می گذارد. نتایج نشان می دهد که خریداران تحریک کننده بیشتر از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند در حالی که افراد دارای نیاز زیاد به لمس بیشتر مستعد استفاده از دستگاه های آنلاین در فرآیند omnichannel خود هستند. علاوه بر این ، اثر جمعیت شناسی فردی در نظر گرفته شده است. سرانجام ، ما درمورد مشارکتهای این مقاله بحث می کنیم و اقداماتی را که مدیران می توانند در آن شرکت کنند تا در خرده فروشی امنیکانل موفق شوند ، تشریح می کنیم.