مدیریت حساب کاربری کلیدی (KAM) نقش مهمی در کسب و کار داشته است ، و این تحقیق به بررسی تحقیقات کلیدی مدیریت حساب با استفاده از تکنیک های کتابشناختی می پردازد. این بررسی شامل ۳۷۳ مقاله مربوط به KAM است که بین سالهای ۱۹۷۹ و ۲۰۱۶ در ۶۸ مجله منتشر شده است. در تجزیه و تحلیل ما ، بحث در مورد ادبیات KAM را با برجسته کردن زمینه هایی از جمله نقش فن آوری و درگیری و همچنین برنامه ریزی و اجرای روابط گسترش می دهیم. ما در مورد ارزش ایجاد همکاری ، عناصر طراحی بین سازمانی و اقدامات عملکردی سطح دو بحث می کنیم. ما پنج دوره زمانی مشخص را بررسی می کنیم و می دانیم که ادبیات مربوط به KAM پیشرفت کرده است ۱) از رویکردهای فروش و ایجاد روابط در مدیریت شبکه کلیدی ، ۲) از نوآوری شبکه تا حکمرانی ، ۳) از عملکرد در سطح شبکه گرفته تا ایجاد کسب و کار. راه حل ها و ارزش ها ، ۴) از عملکرد محصول و خدمات گرفته تا پایداری. سرانجام ، ما انتقال پنجم را براساس دیدگاه شبکه ای KAM ارائه می دهیم و تحقیقات آینده را با هدف تلفیق مناطقی از قبیل جهت گیری شبکه ، کاربردهای تئوری های سازمانی ، نوآوری سازمانی ، شایستگی شبکه برای ساختار و فرآیندهای بهینه ، KAM مبتنی بر شبکه شناسایی می کنیم. تیم ها ، مکانیسم های به اشتراک گذاری ارزش ، اندازه گیری ارزش ایجاد شده و حفظ ارزش در شبکه ها. ما زمینه های تحقیقات آینده را شناسایی می کنیم و انتظار داریم که تصویب و کاربرد مفاهیم کلیدی مدیریت حساب در زمینه های مختلف انضباطی رشد کند.