استفاده بیش از حد از نظم و انضباط در مدرسه با دانش آموزان سیاه یک مشکل پایدار و سیستماتیک در مدارس ایالات متحده است که می تواند در درک دانش آموزان از مدرسه خود تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، دانش آموزان ممکن است تفاوت های نژادی را در تعلیق خارج از مدرسه مشاهده کنند ، که ممکن است مربوط به میزان احساس تحصیل دانشگاهی و میزان تأثیر آنها در محیط نظم و انضباط مدرسه باشد. مطالعه حاضر به بررسی عدم تناسب نظم و انضباط نژادی در سطح مدارس و مشاهده سطح کلاس ، از رفتار مثبت ، در رابطه با درک دانش آموزان از تعامل دانشگاهی و محیط انضباطی مدرسه با استفاده از یک سری از مدل های سه سطح ، که شامل اطلاعات مربوط به دانش آموزان است ، کمک کرده است. ) ، کلاسهای درس (J = 310) و مدارس (K = 53). دو معیار عدم تناسب نظم مورد استفاده قرار گرفت (یعنی ، نسبت خطر و اختلاف خطر) و تعدیل از طریق تعامل سطح متقابل مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که ، فارغ از نژاد ، دانش آموزان محیط مدرسه را در مدارس با عدم تناسب نظمی نژادی بیشتر نسبت به میزان ریسک درک می کنند ، اما با توجه به ریسک اندازه گیری می شوند ، اما با توجه به تفاوت خطر اندازه گیری نمی شوند. استفاده از معیارهای مختلف ناسازگاری در تحقیقات آموزش پیامدهای مهمی در سیاست گذاری ها و شیوه ها برای شناسایی و رسیدگی به موضوع دارد. چگونگی ناهمخوانی انضباط با روشی که دانش آموزان از محیط انضباطی ادراک می کنند ، مربوط می شود ، به احتمال زیاد تلاش های مداخله ای را برای روانشناسان مدرسه انجام می دهد.