به عنوان عامل محکوم به پیشرفت رونق در اقتصاد روستایی ، بر نوآوری تأکید روزافزونی وجود دارد. جهانی سازی با توجه به پیشرفت های فن آوری و تشدید رقابت در بازارهای کشاورزی ، پیر شدن جمعیت روستایی و گسترش مناطق شهری ، مناطق روستایی را به چالش می کشد. با این حال ، در سالهای اخیر ، برداشت مناطق روستایی از مکانهای تولید به مکانهای مصرف تغییر یافته است. در راستای افزایش تقاضای شهری برای مصرف محصولات و خدمات نزدیک به طبیعت در چشم انداز روستایی ، شاهد ظهور پیشنهادهای تجربی مستقر در اطراف محصولات جنگلی غیر چوبی (NWFP) هستیم که مصرف کننده از نزدیک با برداشت و استفاده از محصولات. در این مقاله ، ما با تجزیه و تحلیل در چهار مثال عمیق در اتریش و انگلستان ، چگونگی ایجاد چنین تقاضاهای متقابل ، شکل های جدیدی از بازار را برای NWFP ایجاد کرده ایم. مصاحبه های نیمه ساختار یافته با مدیران این مشاغل انجام شد و موارد با استفاده از اقتصاد تجربه و رویکرد سیستم های نوآوری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ما دریافتیم که هر چهار مشاغل از یک سو ناشی از مهارت ها و ارزش های فرهنگی سنتی ، منطقه ای و از سوی دیگر مستقیماً با خواسته های مصرف کنندگان جدید در ارتباط هستند. موفقیت آشکار این مدلهای شغلی نوظهور در رشد ارزشهای اجتماعی جدید بر روی محصولات سنتی نهفته است. بنابراین ، رویکردهای خلاقانه با ارائه پیشنهادهایی که به منظور ارتقاء تجربیات مشتریان در بخشهای سنتی از جمله جنگلداری ایجاد می شود ، در آینده پتانسیل خواهد داشت. با این حال ، نتایج ما نشان می دهد که فقدان حمایت نهادی برای توسعه چنین مشاغل در هر دو کشور وجود دارد. سیاست های نوآوری مناسب تر و ساختارهای پشتیبانی برای اصلی سازی یا ترغیب به توسعه مشاغل مشابه ، نوآوری ها و دانش مهم هستند.