صنعت خدمات مواد غذایی قبلاً مشاهده کرده است که صرفاً کیفیت خوب محصولات / خدمات نمی تواند یک تجارت را موفق کند و بر اهمیت ارائه تجربیات منحصر به فرد و به یاد ماندنی تأکید کرده است. بقال فروشی ها با پر کردن نقش فروشگاه های مواد غذایی و رستوران ها ، ضمن ارائه تجربیات جدید و خاص به مشتریان ، تقاضای مشتری را برآورده می کنند. در این مطالعه با استفاده از اقتصاد تجربه ، تجربیات منحصر به فردی که در بقالها به نمایش گذاشته شده است را مورد بررسی قرار می دهد و چنین تجربیاتی را به نام تجاری ، ارزش درک مشتری و وفاداری مرتبط می کند. اطلاعات با استفاده از یک بررسی مرکز رهگیری از بازارهای مواد غذایی در کره جمع آوری شد. نتایج ما تأثیرات مثبت تجربیات سرگرمی و گریزی را در حیثیت برند نشان می دهد که به طور قابل توجهی ارزشهای عملکردی ، هادیونی ، اجتماعی و مالی را تحریک می کند. سه ارزش (عملکردی ، هادیونیک و مالی) نیز بر وفاداری تأثیر می گذارد. به طور کلی ، چارچوب نظری پیشنهادی به اندازه کافی وفاداری مشتری را به خود اختصاص می دهد. این مطالعه نخستین تلاش برای بررسی رفتارهای مراجعین به بقال بوده و از این رو اصالت بالایی را شامل می شود.