هدف از این مقاله ، بررسی در یک اقتصاد نوظهور عرب (لیبی) ، گزینه های استراتژیک و تاکتیکی مارک های لوازم خانگی MNE (شرکت چند ملیتی) و همچنین نگرش مصرف کنندگان محلی نسبت به آن گزینه ها است. ویژگی های گوناگون انتخابی از جمله استاندارد سازی / سازگاری بازاریابی و همچنین مارک کشور مبدا (COB) مورد بررسی قرار گرفته است. برای ایجاد گزینه های انتخابی سازمانی ، نمایندگان محلی چهار مارک تأسیس مصاحبه شده و پاسخ های نظرسنجی از ۶۰۹ مصرف کننده مورد بررسی قرار گرفت. هیچ رابطه آماری قابل ملاحظه ای بین انتخاب های استاندارد سازی / سازگاری و نگرش مصرف کننده نسبت به برنامه های بازاریابی یافت نشد ، اما این تحقیق نشان داد که یک مارک تجاری به خصوص موفق است که به نظر می رسد دستاوردهای خود را مدیون یک رویکرد کاملاً جامع برای بازاریابی است که نمایانگر مناسب بودن با بازار مورد نظر است. به طور تصادفی ، یافته ها همچنین به حکمت متعارف کشور مبدا می پردازند و بر همین اساس این موضوع بررسی و یا گمانه زنی می شود. این یکی از معدود مطالعات بازاریابی در مورد لیبی است ، و به ادبیات محدودی در مورد منطقه ای که به طور فزاینده ای مرتبط است ، می افزاید.