این مطالعه با تکیه بر تئوری های هویت مکان و هویت اجتماعی ، به صراحت قصد دارد تا در رابطه با شناخت ذینفعان داخلی از نگرشهای هویتی مکان ، نگرش به معماری مکان و سه گانه شناسایی ، سهم نظری داشته باشد. این تحقیق در یک مدرسه تجاری در زمانی انجام شد که آن مدرسه ساختمان جدید مدرسه تجاری را با یک معماری داخلی متمایز به دست آورد. چارچوب نظری حاصل بر اساس ۳۰۹ پاسخ ذینفعان بود ، در حالی که از معادلات ساختاری مبتنی بر کواریانس برای تحلیل داده ها استفاده شد. یافته ها از دیدگاه ذینفعان مؤلفه های اصلی نگرش هویت مکان و نگرش معماری مکان را مشخص می کند. این یافته ها همچنین نشان دهنده اهمیت نگرش به هویت مکان در تقویت نگرش معماری مکان و شناسایی ذینفعان است. با توجه به نتایج ، بین نگرش هویت مکان و شناسایی رابطه وجود دارد. هویت بصری شرکت ها و ساختار بدنی و محرک ها. و ارتباطات و جایگاه معماری. علاوه بر این ، پیامدهای کلیدی خاصی برای مدیران و محققان مکان برجسته می شود.