Exergames

به

عنوان یک رویکرد جدید برای ترویج پیری سالم و فعال در سالهای اخیر مورد استفاده قرار گرفته است. این مطالعه با هدف درک تأثیر عوامل بازیگری بر بهزیستی عاطفی (تأثیر مثبت و منفی) در افراد مسن و بررسی بیشتر عوامل مؤثر بر دو نوع تأثیر پس از بازی exergames انجام شد. در این تحقیق از ۲ (پیش آزمون در مقابل پس آزمون) ۳ پوند (بازی به تنهایی در مقابل بازی با همسالان در مقابل بازی با جوانان) از طرح فاکتوریل مختلط با ۳۱۹ بزرگسال بزرگتر سنگاپور با میانگین سنی ۷۳ سال بیش از شش هفته استفاده شد. . نتایج این مطالعه نشان داد که بازی کردن بازیهای خارجی می تواند منجر به افزایش تأثیر مثبت شود (Mdifference = 0.33 ، p <.001) و کاهش تأثیر منفی (Mdifference = -0.19 ، p <.001) با گذشت زمان. علاوه بر این ، در حالی که در تغییر گروه های مثبت در گذر زمان تفاوت معنی داری بین گروه های بازی وجود نداشت ، شرکت کننده هایی که به تنهایی بازی می کردند در مقایسه با افرادی که با همسالان بازی می کنند و کسانی که با جوانان بازی می کنند کاهش بیشتر در تأثیر منفی نشان دادند. علاوه بر این ، دریافتیم که بعد از شش هفته بازی با بازیهای exergames ، نگرش نسبت به exergames به دو نوع تأثیر دارد و جامعه پذیری می تواند واسطه چنین روابطی باشد. در آخر ، پیامدهای و محدودیتهای این مطالعه مورد بحث قرار گرفته است.